وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

کیمیا تهران اسید شرکت خرید و فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی می باشد. شما با همراهی ما می توانید با انواع مواد شیمیایی و نحوه بسته بندی آنها آشنا شوید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ اسفند ۰۰، ۱۰:۵۱ - کناف سقف
    عالی

کاستیک سودا مایع

چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۵۰ ب.ظ

سود پرک یا کاستیک سودا

 
نام های مترادف:
سود جامد پرک , هیدروکسید سدیم جامد ,کاستیک سودا ,سود کاستیک,سود کاستیک پرک ,سود پرک, چرب گیر صنعتی ,هیدروکسید سدیم, چربی گیرصنعتی،Sodium hydroxide.
• فرمول شیمیایی : NaOH.
• جرم مولی:  ۰۰/۴۰٫
• خلوص : ۹۸%.
• شکل ظاهری : پرک و پولک سفید رنگ - مایع
• حلالیت در آب: محلول در آب.
• دمای ذوب: ۱۳۹۰درجه سانتی‌گراد.
• نقطه جوش: C 385.
• گرید: صنعتی.
• برند های موجود : ایرانی.
 
 
• سودپرک چیست:
سود پرک یک ماده جامد سفید رنگ می باشد که از تبخیر سود سوز آور مایع تولید می شود و اگر چه این ماده به صورت سود سوز آور و کاستیک سودا پودری نیز تولید می گردد اما پر طرفدارترین نوع سود جامد کاستیک به صورت سود کاستیک پرک است.
سود پرک یا کاستیک سودا یا Caustic Soda نوعی نمک قلیایی می باشد و فروش سود پرک دارای کاربرد ها و مصارف فراوان در بخش های مختلف صنعتی و غیر صنعتی است.
سود پرک در کنار برخی اسید ها دارای بیشترین مصرف در میان مواد شیمیایی است و سالیانه در حدود ۶۰ میلیون تن می باشد که به نام هیدروکسید سدیم در جهان تولید می شود و این میزان تولید حاکی از مصرف فراوان آن می باشد.
سود پرک به رنگ سفید و بدون بو می باشد و به صورت پرک یا پولک و یا گرانوله عرضه می شود. این ماده شیمیایی در آب بسیار محلول است و در اتانول و متانول حلالیت کمتری دارد اما در اتر و دیگر محلول های غیر قطبی حل نمی شود.
 
ایمنی سود پرک:
خطرات علائم بالینی تماس با ماده : تماس با سود برای کلیه قسمتهای بدن خطرناک می باشد میزان جراحت وارده بستگی به دمای سود و مدت زمان تماس دارد درصورت تماس با پوست ابتدا حالت لغزنده (صابون شکلی) روی پوست چسبیده و سپس سوزش پوست شروع و با گذشت زمان سوختگی شدید می گردد.
درصورت ورود به چشم می تواند باعث افت بینایی یا کوری دائم شود .
ورود غبار سود به دستگاه تنفسی باعث سرفه های شدیدو سوزش دستگاه تنفسی می گردد. درصورت ورود به دستگاه گوارشی باعث سوختگی و التهاب قسمتهای مختلف از قبیل دهان و زبان می گردد.
آلودگی با سود سوزآور و کمکهای اولیه :
پوست و عضلات : بلافاصله کلیه لباسهای آلوده را از بدن خارج و محل آلودگی را با آب بشوئید تا حالت چربی آن مرتفع شود سپس محل ار با محلول کلرید آمونیوم ۵% شستشو دهید.
چشم : بلافاصله چشم را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه با آب فراوان شستشو دهید . توجه داشته باشید که براثر سوزش شدید پلک چشم بسته می شود که لازم است آن را با دو انگشت باز نگهدارید. پس از شستشو چشم را با محلول رقیق اسید بوریک شستشو دهید و هرگز از کلریدآمونیوم برای شستشوی چشمها استفاده نکنید . پس از اقدامات فوق مصدوم را به پزشک برسانید .
دهان : دهان را با مقدار زیادی آب شستشو دهید و سپس از روغنهای استریل روی محل آلودگی استفاده کرده و سپس تخلیه نمائید درصورت سوزش زبان و لبها می توان از یک قطعه یخ جهت کاهش استفاده کرد .
لوازم حفاظت فردی :لباسهای آستین دار غیرپشمی ترجیحاً کتانی ، دستکش لاستیکی ، کتانی یا چرمی ، کلاه لبه دار ، چکمه لاستیکی پاشته دار، پوشش محافظ صورت وگردن
کاستیک سودا به شکل پرک سود پرک و به شکل مایع سود مایع نامیده میشود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
 
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی