وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

کیمیا تهران اسید شرکت خرید و فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی می باشد. شما با همراهی ما می توانید با انواع مواد شیمیایی و نحوه بسته بندی آنها آشنا شوید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ اسفند ۰۰، ۱۰:۵۱ - کناف سقف
    عالی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۷
فروردين

مشخصات محصول سدیم هیدروکسید 

• نام شیمیایی : هیدروکسید سدیم

• اسامی مترادف با هیدروکسید سدیم : سود سوز آور، سود کاستیک ، کاستیک سودا ، سود پرک NaOH ،Sodium hydroxide  ،caustic soda flakes ، سود پرک کاستیک، سدیم هیدروکساید، هیدرات سدیم

• فرمول شیمیایی : NaOH 

• گرید محصول : سود پرک صنعتی 

• خلوص : سود پرک 98 درصد

• شکل ظاهری : سود پرک به صورت پرک و پولکی شکل موجود می باشد.

موارد استفاده و کاربرد هیدروکسید سدیم 

سود پرک کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد :

1. در صنایع غذایی : صنعت شیر، کنسرو سازی، شیرین کردن زیتون، تصفیه آب، تولید شکلات، تولید کاکائو و کارامل، شستشوی سبزیجات و میوه ها، نوشابه سازی، تصفیه روغن، تولید قند و شکر.

2. در صنایع فلزات و آبکاری : فلز، روی، آلومینیوم، گالوانیزه و آبکاری، شیشه

3. در صنایع دارو سازی

4. در صنایع آرایشی بهداشتی

5. در صنایع الکل سازی

6. در صنایع باطریسازی و خنثی سازی اسید

7. در صنایع کاشی و سرامیک

8. در صنایع تولید شوینده ها و صابون

9. در صنایع کاغذ سازی و کارتن سازی

10. در صنایع تولید چربی گیر و جرم گیر

11. در صنایع نساجی و چرم

12. در صنایع رنگ رزی

13. در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

14. در صنایع تولید مواد شیمیایی

15. در صنایع ابریشم مصنوعی

16. در آزمایشگاه ها برای تعیین غلظت اسیدها در آزمایش ها

17. در صنایع تولید چسب

18. در صنایع به عنوان ماده ضد عفونی کننده

19. احیا لاستیک

تولید هیدروکسید سدیم 

الکترولیز محلول سدیم کلرید : بیشترین مقدار هیدروکسید سدیم تولیدی از طریق فرایند الکترولیز محلول های سدیم کلرید در یکی از انواع ظروف الکترولیتی بدست می‌آید.

به عنوان نمونه، در فرایند پیل جیوه ( کاستنر-کلنر Castner-Kellner)، از جریانی از جیوه بعنوان کاتد استفاده می‌شود و ملغمه سدیم حاصل با آب ترکیب می‌شود و تولید سدیم هیدروکسید می‌نماید و در فرایند دیگر به نام پیل دیافراگم، الکترولیت از آند به کاتد حرکت می‌کند و دیافراگم ( از جنس پنبه کوهی یا سایر مواد غشایی )، فرآورده ‌های آند و کاتد را از هم جدا می‌سازد. در هر دو فرآیند علاوه بر سدیم گاز کلر نیز تولید می‌شود.

نحوه تولید سود پرک

سود پرک در صنایع پایین دستی پتروشیمی  ماده ای اساسی  در سیر تولید انواع محصولات صنعتی می باشد. در واقع سود پرک ترکیب یونی می باشد که از واکنش اتصال کاتیون سدیم Na+ و آنیون هیدروکسید Oh بوجود می آید.

در خروجی ما با یک سیال بسیار خورنده مواجه هستیم که جاذب رطوبت می باشد. با تبدیل کردن این سیال بسیار خطرناک به حالت جامد باعث می شود که محصول نهایی قابلیت استفاده پیدا کند. کاستیک سودا در حالت مایع بازی بسیار قوی و فعال می باشد که خاصیت خورندگی بشدت بالایی دارد، با توجه به این موضوع  طی فرآیندی این ماده را بصورت جامد در می آورند که در انواع صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

سود پرک غالبا بصورت جامد ( سود پرک جامد ) و یا مایع ( سود مایع ) در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. بالاترین غلظتی که در حالت مایع برای این ماده در نظر گرفته می شود 50 درصد بوده که قطعا بالاترین درصد در این حالت می باشد.

در حالت جامد سود پرک با خلوص 99 درصد در کارخانجات مواد شیمیایی تولید می شود. سود پرک طی فرایند تغلیظ و تبخیر سود مایع در کارخانجات مواد شیمیایی تولید می شود. کارخانجات تولید کننده از سود مایع بمنظور ساخت سود پرک جامد استفاده می کنند.

در فرایند تولید سود پرک ابتدا سود مایع 50 درصد با استفاده از تانکرهای مخصوص حمل سود کاستیک مایع به کارخانه‌های تولید کننده سود جامد کاستیک انتقال داده می شود و پس از آن سود مایع طی فرآیند تولید در خطوط تبخیر، ضمن تبخیر آب، طی مراحل و نظارت دقیق به سود جامد پرک با خلوص 99 درصد تبدیل می شود.

 

منبع : فروشگاه اینترنتی تهران اسید