وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

کیمیا تهران اسید شرکت خرید و فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی می باشد. شما با همراهی ما می توانید با انواع مواد شیمیایی و نحوه بسته بندی آنها آشنا شوید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ اسفند ۰۰، ۱۰:۵۱ - کناف سقف
    عالی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۰
ارديبهشت

 

اسید سیتریک در دو نوع خشک و آبدار با گرید صنعتی و آزمایشگاهی تولید می شود. جوهر لیمو ماده ای بسیار معروف که در واقع همان اسید سیتریک می باشد.

اسید سیتریک با  فرمول شیمیایی C6H8O7  یکی از اسیدهای آلی ضعیف است که در لیموترش و پرتقال وجود دارد. یکی از عمده ترین کشورهای تولید کننده آن کشور چین می باشد.

اسید سیتریک در صنایع نوشابه، آبمیوه، آرایشی و بهداشتی و داروئی به کار برده می شود و علاوه بر طعم دهندگی باعث تنظیم PH نیز می شود. با توجه به اینکه سیتریک اسید در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده بکار می رود.

با بالا بردن اسیدیته محصولات غذایی از رشد باکتری ها که باعث خرابی می شوند جلوگیری می کند، به همین دلیل می توان اسید سیتریک را به ترکیبات انواع مربا، ژله، آب نبات، غذاهای کنسرو و حتی محصولات گوشتی اضافه کرد.

تفاوت اسید سیتریک خشک و آبدار

اولین تفاوت آنها در دانه بندی می باشد که سیتریک آبدار کریستالی و سیتریک خشک پودری شکل هستند.

دومین تفاوتی که می توان گفت پروسه فرآوری این دو نوع اسید می باشد. اسید سیتریک آبدار ( مونو هیدرات ) از تبلور آب سرد و اسید سیتریک خشک ( ان هیدروز ) از تبلور آب گرم تولید می شود.

اسید سیتریک خشک

بو بری آروماتیک 

به عنوان تنظیم کننده میزان اسیدی بودن و طعم دهندگی

نگهدارنده و براق کننده برای میوه های سردخانه ایی

اسید سیتریک آبدار 

در کارخانجات تولید کننده نوشیدنی برای ایجاد طعم ترش مزگی در آب میوه ها، نوشابه ها و ..... مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید سیتریک و زیبایی پوست 

اسید سیتریک پس از تماس با پوست می‌تواند سلول‌های پوستی مُرده را جدا کند و روند تکثیر سلول‌های پوستی جدید را تسریع کند. همین تکثیر سلول‌های پوستی جدید است که به رشد لایه‌های پوستی جدید منتهی می‌شود و نهایتا نقش مثبتی برای رفع لکه‌های پیری پوست، جوشگاه‌های آکنه‌ای و چین‌وچروک‌های ریز دارد.

البته عارضه‌های جانبی استفاده از اسید سیتریک برای پوست می‌تواند شامل مواردی مانند سوزش جزئی، حس سوزن‌سوزن شدن و قرمزی موقت باشد، بنابراین باید محصولات حاوی اسید سیتریک را پیش از استفاده روی صورت، روی قسمت کوچکی از پوست دست امتحان کنید.

اسید سیتریک و ماسک شیر برای پوست‌های مستعد آکنه 

یکی از ماسک‌هایی که برای روشن‌تر کردن پوست‌های چرب و همچنین دریافت اثراتی شبیه به لایه‌برداری شیمیایی کاربرد دارد، ماسک شیر است که در آن از اسید سیتریک و اسید لاکتیک استفاده می‌شود.

این دو اسید در کنار هم سلول‌های مُرده پوستی را از پوست جدا می‌کنند و رنگ پوست چهره را یکنواخت می‌سازند. برای تهیه این ماسک باید یک‌چهارم فنجان شیر کم‌چرب، 2 قاشق غذاخوری از پودر اسید سیتریک و یک‌چهارم فنجان آب را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

این ترکیبات باید تا جایی مخلوط شوند که پودر اسید سیتریک کاملا حل شود و مخلوط یکدستی شکل بگیرد. ماسک نهایی باید 15 دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس با کمک آب ولرم شسته شود.

اسید سیتریک و لایه‌برداری برای روزنه‌های مسدودشده 

ماسک‌های لایه‌برداری که بافت لاستیکی دارند، به عمق روزنه‌های پوستی نفوذ می‌کنند و آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را از روزنه‌ها بیرون می‌کشند. همین روند است که پوست را نرم‌تر، تمیز‌تر و روشن‌تر می‌کند. برای تهیه این لایه‌بردار باید نصف فنجان آب، نصف فنجان آب پرتقال، 2 قاشق غذاخوری اسید سیتریک و یک بسته ژلاتین بدون طعم را درون یک تابه با همدیگر مخلوط کنید.

حرارت باید در حد متوسط باشد و مخلوط نهایی تا جایی هم بخورد که ژلاتین و اسید سیتریک کاملا حل شوند. سپس این مخلوط باید درون یک کاسه مقاوم در برابر حرارت ریخته شود و 25 دقیقه در یخچال بماند.

در ادامه باید یک لایه نازک از این لایه‌بردار را روی پوست خشک قرار دهید و 30 دقیقه منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. پس از این مدت باید روند جداسازی لایه‌بردار را از لبه‌های خارجی آن شروع کنید و به سمت بخش‌های داخلی حرکت کنید.

اسید سیتریک و اسکراب کردن پوست‌های غیریکدست 


برای این‌که بتوانید قسمت‌های غیریکدست یا زبر پوست را به وضعیت بهتری برسانید، می‌توانید از اسکراب اسید سیتریک استفاده کنید که باعث نرمی و جوانی پوست می‌شود. برای تهیه این اسکراب باید یک‌چهارم فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری پرک جو دوسر و 1 قاشق غذاخوری پودر اسید سیتریک را در یک کاسه ترکیب کنید.

این ترکیبات را با همدیگر مخلوط کنید تا حالت یکدستی بگیرند. سپس اسکراب را روی پوست کاملا تمیز و نمناک صورت قرار دهید. در ادامه باید این اسکراب را با کمک دو انگشت به‌صورت دایره‌وار روی پوست صورت مالش دهید. این روند باید 2 دقیقه ادامه داشته باشد یا تا جایی که حس سوزش را روی پوست احساس کنید. در این حالت باید اسکراب را با استفاده از آب سرد بشویید.