وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

وبلاگ تخصصی مواد شیمیایی کیمیا تهران اسید

این وبلاگ در خصوص مواد شیمیایی عرضه شده در شرکت کیمیا تهران اسید می باشد.

کیمیا تهران اسید شرکت خرید و فروش انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی می باشد. شما با همراهی ما می توانید با انواع مواد شیمیایی و نحوه بسته بندی آنها آشنا شوید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۶ اسفند ۰۰، ۱۰:۵۱ - کناف سقف
    عالی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۰۳
آذر

اسید سولفوریک چیست ؟

اسید سولفوریک در گروه خطرناک ترین اسیدها قرار دارد، به شدت خورنده بوده و بسرعت با هر ماده ای واکنش می دهد و قطعا برای سلامت جسمانی خطرات بسیار جدی دارد. 

علی رغم خطراتی که دارد کاربردهای متنوعی در همه سطوح دارد که باعث می شود مورد استفاده صنایع قرار گیرد.

اسید سولفوریک در غلظت های متفاوتی تولید می شود بطور مثال : 98 درصد - 50 درصد - 35 درصد 

کاربرد و موارد مصرف :

کشـــــــــــاورزی 

طبق آمارهای جهانی می توان گفت حدود 60 درصد از تولیدات اسید سولفوریک توسط کارخانجات تهیه کود شیمیایی مصرف می شود. پس می توان گفت عمده ترین کاربرد اسید سولفوریک در صنعت کشاورزی، جهت تولید کود شیمیایی فسفاته می باشد. با توجه به کارایی مناسب و همچنین توانایی بالا در تنظیم ph خاک و خنثی کردن یون های بی کربنات مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

باز کردن لوله فاضلاب

در صنعت تولید شوینده ها در فرمولاسیون انواع لوله باز کن از اسید سولفوریک استفاده می شود، که قدرت فوق العاده ای برای باز کردن گرفتگی ها دارد. این محصول در دو نوع جامد و مایع موجود می باشد، در صورتی که حالت پودری آن را استفاده می کنید بعد از ریختن پودر در لوله باید آب سرد داخل لوله جهت فعال کردن ریخته شود.

تولید پارچه های ریون

الیاف سلولزی که از چوب بدست می آید را در محلول تترا آمین مس حل می کنند تا مایعی غلیظ آبی رنگ بوجود آید. بعد اسید سولفوریک به فرآیند تزریق می شود تا حاصل این واکنش که پارچه ریون است ساخته شود. ریون الیافی نیمه مصنوعی بوده که می تواند در تولید پارچه های ابریشمی ایجاد درخشندگی کند. 

صنعت نفت 

در صنعت پالایش نفت از اسید سولفوریک به عنوان کاتالیست استفاده می شود.